دسته بندی پاکت

ادویجات

پاکت های بسته بندی ادویه ها : حفظ کیفیت عطر و طعم ادویه، اصلی ترین دلیل انتخاب یک پاکت بسته بندی مناسب می باشد. تا در برابر عوامل محیطی مانند : رطوبت و اکسیژن، از ادویه حفاظت کند‌.
بهترین پاکت های بسته بندی برای ادویه ها(آویشن،زعفران، زرچوبه و فلفل سیاه و فلفل قرمز و…) در حجم واوزان بالا، آنالیز های سه لایه ی (پلی استر/متالایز/پلی اتیلن می باشد. همینطور سه لایه ی شفاف برای اوزان کم ادویه نیز مناسب است. انتخاب ظاهری مدل پاکت ها(ایستاده زیپدار، باکس پوچ، مرکز دوخت، سایدگاست و  سه طرف دوخت) تابع سلیقه مشتری می باشد.

آجیل و خشکبار

پاکت های بسته بندی آجیل و خشکبار :اصلی ترین دلیل استفاده از انواع پاکت بسته بندی آجیل و خشکبار، برندسازی و تبلیغات و امر مهم محافظت از محصولات آجیل و خشکبار می باشد. به همین دلیل انواع پاکت های ایستاده زیپدار و باکس پوچ از جنس های مختلفی مانند : کاغذی، دو لایه ی شفاف و سه لایه ی آلومینیوم و متالایز با توجه به نوع محصول آجیل و خشکبار استفاده می شود.
(بهترین انتخاب برای بسته بندی آجیل و خشکبار پاکت های دولایه (پلی استر و پلی اتیلن) با فرمت استندآپ زیپدار و فلت باتم همراه با پنجره شفاف جهت دید محصول بر روی پاکت است.)

آلوچه و لواشک

پاکت بسته بندی آلوچه و لواشک : آلوچه و لواشک محصولات غذایی هستند که تازگی در حین مصرف باعث انتخاب پاکتی با آنالیز حداکثر نگهداری می شود. از این رو پاکت های سه طرف دوخت وکیومی بهترین انتخاب است در ضمن طرح گرافیکی و چاپی پاکت باید نشان دهنده ی طبیعی بودن محصول باشد لذا گرافیک با عکس های طبیعی و نوع پاکت سه طرف دوخت ترجیحا شفاف گزینه اصلی برای انتخاب پاکت آلوچه و لواشک می باشد.

آرایش و بهداشتی

انواع پاکت بسته بندی آرایشی و بهداشتی : اصلی ترین دلیل انتخاب پاکت برای بسته بندی محصولات آرایشی، استفاده از جذابیت بصری و هنر گرافیک در چاپ پاکت می باشد. کالاهای آرایشی وبهداشتی در بازار با بهتر دیده شدن، توسط مشتری انتخاب می شوند. لذا قبل از انتخاب نوع پاکت بسته بندی(استندآپ زیپدار، فلت باتم و سه طرف دوخت) باید طراحی، رنگ بندی و نوع چاپ، در پاکت بسته بندی آرایشی و بهداشتی رعایت شود.

برنج و حبوبات

پاکت های بسته بندی برنج و حبوبات : ماندگاری طولانی مدت و راحتی در حمل و نقل اصلی ترین دلیل انتخاب یک پاکت مناسب برای حبوبات و برنج می باشد. این محصولات اغلب سنگین هستند و استحکام مواد داخل پاکت ایجاب می‌کند که پاکت از جنس مقاوم به ضربه و پارگی برخوردار باشد بهترین گزینه برای برنج و حبوبات پاکت های دولایه شفاف پلی استر، پلی اتیلن به صورت چهار طرف دوخت (ساید گاست) و مرکز دوخت می باشد و در صورت نیاز به زیپ می توان از مدل های ایستاده زیپدار و یا فلت باتم در الویت دوم استفاده کرد.

پروتئینی،گوشتی و شیلات

پاکت های بسته بندی پروتئینی و شیلات
محصولاتی نظیر : سوسیس و کالباس، ماهی و میگو و غذاهای منجمد گوشتی (ناگت،دنر،مرغ سوخاری و …) فقط در صورت داشتن تازگی و طراوت می توانند جذابیت انتخاب توسط مشتری را داشته باشند. لذا قبل از انتخاب مدل پاکت باید آنالیز پاکت با حداکثر توان نگهداری مورد توجه قرار گیرد. اکثر پاکث های پروتئینی به صورت وکیوم شده و ازجنس پلی آمید/ پلی اتیلن در اشکال سه طرف دوخت وکیومی می باشند در مواردی که محصول نیاز به استفاده از گاز (map) داشته باشد. پاکت های فلت باتم و استندآپ زیپدار کاربرد دارند.

پزشکی و دارویی

پاکت های پزشکی و تجهیزات پزشکی و دارویی می بایست بدلیل داشتن محتوای بهداشتی و استریل قابلیت استریل شدت داشته باشند لذا اغلب پاکت هایی که مورد استفاده برای این محصولات قرار می گیرند حداقل در یک وجه از پاکت کاغذی می باشد (البته با توجه به روش استریل کردن با گاز اتیلن اکساید) و یا حتی قابل استریل شدت با بخار و حرارت درون اتوکلاو به هرحال پاکت های بسته بندی تجهیزات پزشکی گرافیک بسیار ساده ای دارند ولی آنالیز بسیار مهم و خاص است.

پوشاک و لباس

با توجه به اینکه مدل فروش پوشاک، لباس و جوراب از ارائه سنتی و فروش اینترنتی و مجازی تغییر شکل داده است لذا مسئله برندینگ و دیده شدن باعث استفاده این گروه کالاها از پاکت های بسته بندی شده است از این رو گرافیک و مدل پاکت شرط اصلی تاثیر بسته بندی روی فروش این محصولات می باشد. که می تواند تنوع وسیعی از پاکت های شفاف یا شکل های متفاوتی مانند : سه طرف دوخت زیپدار و ایستاده زیپدار را کاربردی نماید.

چای و دمنوش

پاکت های بسته بندی چای و دمنوش طی چند سال اخیر بسته بندی های چای و دمنوش از مدل های سنتی و قدیمی به مدل های پیشرفته و مدرن تری ارتقا یافته است. در بسته بندی چای و دمنوش حفاظت و نگهداری عطر و طعم و خاصیت این محصولات از الویت برخوردار است و از این رو،برای بسته بندی چای و دمنوش پاکت های دولایه و سه لایه های نفوذ ناپذیر در الویت هستند و داشتن زیپ نیز از الویت بعدی پاکت های چای و دمنوش می باشد گرافیک و طراحی این پاکت ها می بایست حاکی از طبیعی بودن و از دل طبیعت برخاستن باشد بهترین مدل برای این گروه فلت باتم شفاف و زیپدار می باشد.

شوریجات و ترشی جات

از آنجا که این محصولات همراه با مایعات همراه ( آب نمک، سرکه ) بسته بندی می شوند. و اغلب به صورت پاستور و یا گرم (هات فیل) می شوند. عدم نشتی محتویات پاکت محصول شرط اول یک پاکت بسته بندی مناسب می باشد. و مطلب مهم دوم این است که چون پاکت جایگزین شیشه می شود باید از قابلیت رویت محتوا برخوردار باشد. لذا سه لایه (پلی استر و پلی اتیلن) بهترین انتخاب می باشد که به صورت بدون زیپ استفاده می شود.

چیپس و و پفک و پاپکرن

پاکت های بسته بندی تنقلات : اگر تولیدکنندگان محصولات فوق نخواهند به روش صنعتی و در حجم زیاد بسته بندی شود بهترین توجیح برای بازار های خاص استفاده از پاکت های زیپدار با لایه بیرونی کاغذ کرافت می باشد‌. چرا که اخیرا حس نوستالژیک و قدیمی بودن این محصولات که بیشتر از ۵۰ سال است که در بازار می باشند بسته بندی این محصولات را چه به صورت صنعتی و چه به صورت سنتی به سمت استفاده از کاغذ کرافت کشانده است
لذا پاکت استندآپ پنجره دار کاغذی و ترجیحا کاغذ کرافت قهوه ایی بهترین پیشنهاد برای این محصولات می باشد.

غذای حیوانات

پاکت های بسته بندی غذای حیوانات : امروزه در ایران غذای حیوانات دام و طیور پرندگان و آبزیان بالاخص غذای حیوانات خانگی روز به روز در حال گسترش و توسعه می باشد در انتخاب پاکت بسته بندی غذای حیوانات علاوه بر احراز شرایط کیفی و ماندگاری محصول می بایست جذابیت گرافیکی و بصری بالایی را به همراه داشته باشد همینطور تکنیک چاپ و پاکت سازی باکیفیت و استاندارد از اصلی ترین شاخص های موفقیت یک پاکت بسته بندی غذای حیوانات در مارکت است.

قطعات و لوازم یدکی خودرو

از آنجا که در انتخاب قطعات خودرو لوازم یدکی و جانبی احتمال غیر اصلی بودن قطعه وجود دارد پاکت بسته بندی می بایست دارای علائم چاپی قابل ردیابی و تطبیق با محصول اصلی را داشته باشد تا از اصل بودن محصول و تولید کننده واقعی آن اطمینان کافی حاصل شود. رنگ، لوگو و مندرجات دقیق فنی قطعه از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب پاکت بسته بندی محصولات می باشد.

شیرینی و شکلات

پاکت های بسته‌بندی شیرینی و شکلات : یکی از متنوع ترین و جذاب ترین محصولات مورد انتخاب عموم مردم محصولات شیرینی و شکلات می باشد. که تنوع فراوانی دارند تنوع احجام و گرافیک که مخاطبان خاص این بازار را جلب می کند. برای این محصولات انواع پاکت اعم از ایستاده زیپدار، باکس پوچ (فلت باتم زیپدار) با آنالیز های چند لایه (شفاف کاغذی و متالایزی) همگی مورد استفاده قرار می گیرند. باید در طراحی این دسته از محصولات توجه داشت که اثر گرافیکی گرم و جذاب از موثرترین عوامل در انتخاب پاکت نزد مشتریان می باشد.

قهوه و نسکافه

پاکت های بسته بندی قهوه :قهوه یکی از اصلی ترین محصولات عرضه شونده در پاکت های بسته بندی انعطاف پذیر می باشد قهوه با توجه به تنوع منشا تامین (برزیل، کوبا، کلمبیا، ویتنام و…) همچنین تنوع عطر و طعم، تنوع سایز و آسیاب و تنوع کاربرد و انواع مصرف، به واقع متنوع ترین بازار پاکت بسته بندی را دارد. قابلیت وکیوم شدن پاکت برای قهوه اسپرسو، قابلیت نصب زیپ برای دان قهوه و یا آسیاب شده، مقاومت در برابر نور، مقاومت در برابر خروج عطر و طعم قهوه و غیره همگی باعث می‌شود که اغلب آنالیزهای بسته بندی و همه انواع پاکت در بسته بندی قهوه استفاده شود‌ حتی آنالیز های خاص مانند کاغذ، آلومینیوم، پلی اتیلن که یکی از آنالیز های مختص قهوه می باشد. گرافیک و طراحی در این پاکت‌ها بسیار مهم است. به عنوان مثال از یک برند فقط دو تنوع کلاسیک و گلد با زمینه ی رنگی تفکیک می‌شود پاکت بسته بندی قهوه از معدود محصولاتی است که از همه آپشن‌های خدمات پاکتسازی نظیر : پانچ، زیپ، سوپاپ، دسته، برش گوش گرد در ۴طرف پاکت و آسان بازشو استفاده می گردد.

کود و سموم کشاورزی

پاکت بسته بندی کود و سم کشاورزی : یکی از محصولاتی که سالیان متمادی در پاکت های چند لایه عرضه می‌شوند انواع سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها می باشد. که با توجه به درجه سمیت آن ها می بایست کاملاً از رها شدن در محیط زیست محافظت شوند تا ماده موثره ی آنها کاهش نیابد و با افت خاصیت مواجه نشوند. لذا این پاکت‌ها اغلب دارای لایه آلومینیوم هستند تا در برابر نور اکسیژن رطوبت تخریب نشود لذا پاکت‌های مرکز دوخت و سه طرف دوخت بهترین مدل برای پاکت های بسته بندی سموم کشاورزی می باشند. کودها با درجه اهمیت کمتر و قیمت ارزانتر نسبت به سموم با آنالیزهای دولایه و یا بدون فویل هم قابل بسته بندی و ارائه هستند و به دلیل ارزانی این محصولات از پاکت های ارزانتر استفاده می کنند.