- پاکت های چندلایه به دلیل داشتن لایه های مختلف در برابر نفوذ هوا و رطوبت مقاوم اند و این موضوع باعث ماندگاری بیشتر محصول می گردد، از طرفی برای محصولاتی مانتتد چای، قهوه، زعفران و سایر محصولاتی که دارای عطر و طعم می باشند باعث حفظ عطر و طعم می گردد.
2- انواع زیپدار پاکت های چندلایه به دلیل قابلیت بسته شدن مجدد پس از بازکردن پلمپ پاکت، این امکان را ایجاد می کند که مصرف کنندگان محصولاتی که در طی چند مرحله استفاده می شوند(مانند حبوبات، چای، قهوه، شوینده ها و...)بتوانند پس از هربار استفاده درب پاکت را ببندند و در یخچال، فریزر یا کابینت نگهداری نمایتد و تاپایان مصرف مجبور جابجا کردن محتویات بسته به کیسه یا ظرف دیگر نباشند.
3- مدل های ایستاده پاکت های چندلایه، در شلف سوپر مارکت ها از زیبایی بیشتری برخوردارند و مصرف کنندگان نهایی نیز از قابلیت ایستایی پاکت و فضای کمتری که اشغال می کنند استقبال می نماید.
4- پاکت های چندلایه به دلیل داشتن قابلیت چاپ با کیفیت عالی و ماندگار، در جذب مشتریان بسیار موفق هستند و در بازارهای داخلی و صادرات می توانند به فروش بیشتر کمک کنند.
5- پاکت های چندلایه به دلیل قیمت مناسب و فضای کمتری که برای انبارش نیاز دارند در مقایسه با قوطی های مقوایی، فلزی یا ظروف بت و پلاستیکی، شیشه و...صرفه جویی مالی زیادی برای تولیدکنندگان به همراه دارد.