شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بسته بندی شیرینی و شکلات

پاکت های مناسب برای بسته بندی شیرینی و شکلات

بسته بندی شیرینی و شکلات : پاکت بسته بندی شیرینی و شکلات : از آنجا که شیرینی و شکلات یکی از پر مصرف ترین محصولات غذایی در بازار می باشد. و تقریبا در همه رده های سنی طرفداران زیادی را دارند. طراحی، چاپ و ساخت پاکت بسته بندی شیرینی و شکلات از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

پاکت های بسته بندی شیرینی و شکلات دارای شاخصه های زیر می باشند.

  1. گرافیگ جذاب و اثر بصری چشم‌ نواز با رنگ های گرم در پاکت بسته بندی شیرینی و شکلات چه به صورت مات و چه به شکل شفاف (جهت دیده شدن محصول) از عوامل مهم و تاثیرگذار در برندسازی و جذب مشتریان این محصولات غذایی است.
  2. تنوع در ابعاد و اندازه پاکت با توجه به نوع شیرینی و شکلاتی که در این پاکت قرار می گیرد در طراحی پاکت اهمیت فراوانی دارد. در اوزان کم (200 گرم/500 گرم/ 1 کیلو و 2 کیلو) از پاکت های (استندآپ زیپدار و مرکز دوخت) مورد استفاده قرار می گیرد و در اوزان زیاد (3 کیلو/ 5 کیلو/10کیلو )که به صورت فله عرضه می شوند از پاکت های چهار طرف دوخت (بغل گاست) و پوچ باکس (فلت باتم) استفاده می گردد.
  3. آنالیز متفاوت پاکت بسته بندی انعطاف پذیر، باتوجه به حساسیت نوع شیرینی و شکلات و مدت زمان ماندگاری آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. که بعضا از پاکت سه لایه ی متالایز جهت حفظ کیفیت و ماندگاری شیرینی ها و شکلات ها می توان استفاده کرد.

پاکت های مناسب برای بسته بندی شیرینی و شکلات، پاکت های باکس پوچ (فلت باتم) و ایستاده زیپدار(استندآپ) هستند. که بر روی این نوع‌ پاکت های بسته بندی، خدمات آسان بازشو، انواع دسته، انواع زیپ، پانچ و‌ گوشه گرد هم انجام‌ می شود. در واقع می توان اذعان کرد که لفاف های انعطاف پذیر و پاکت های چند لایه به مراتب از ظروف پلاستیکی ارزان تر هستند و چاپ روی فیلم های پلیمری از چاپ روی مقوا و کارتن جذاب تر است و قابلیت حفاظت بیشتری در مقابل فاکتور های تخریب دارند.

پاکت بسته بندی شیرینی و شکلات می تواند بسته به نوع محتوا، شفاف پنجره دار و یا سه لایه متالایز و حتی سه لایه با فویل آلومینیوم باشد. حفاظت از شکلات توسط پاکت بسته بندی به میزان کره کاکائو در شکلات بستگی دارد اما حفاظت از شیرینی ها (مانند : انواع کوکی، مینی کیک، کلوچه ها و سایر فرآورده های آردی) به مراتب از شکلات ها راحت تر است.

شکلات های نفیس و ارزنده که به منظور کادو (شکلات کادویی) ارائه می شوند و جنبه ی هدیه را به همراه دارند. نیاز به بسته بندی زیبا و شکیل (سوپرلوکس) در آن احساس می شود. که اغلب در جعبه های گران قیمت عرضه می شوند می توانند از یک بسته بندی جایگزین جعبه، پاکت شبیه جعبه یعنی پوچ باکس استفاده نمایند. در این نوع پاکت ها، چاپ با رنگ طلایی و زیپ با مدل پروانه ایی جذابیت پاکت را افزایش می دهد.

استفاده از اثر متالایز در پاکت های بسته بندی شیرینی و شکلات در جذب مشتری بسیار موثر است و از هنرهای واحد طراحی و پیش از چاپ تولید کننده پاکت می باشد. خصوصا زمینه با رنگ طلایی (تنپلات طلایی) که در صنعت بسته بندی شکلات نشانه مرغوبیت آن محصول است. که می تواند با یک‌ طراحی خاص و منحصر به فرد بر فروش این ‌کالای غذایی بیافزاید.

استفاده طولانی مدت از شکلات و شیرینی که در یک پاکت چند لایه، بسته بندی شده است نیاز پاکت بسته بندی به زیپ را قطعی می سازد. چرا که اصولا شکلات ها، آبنبات ها، بلوره ها، بن بن ها، تافی ها و غیره به مرور زمان مصرف می شوند پس پاکت بسته بندی شکلات و شیرینی نیاز به زیپ (ساده و پروانه ایی) به جهت استفاده چند باره ی مصرف کننده خواهد داشت.